LABUAN WATER VILLAGE GURL

Jumaat, 10 Februari 2012

KEK BATIK BISKUT MERI NESVITA

Tiba tiba aku teringin makan kek batik 
Nak beli jarang jumpe ade pun kene order
Tapi dah teringin sangat makan 
Last2 dengan perasaan ingin mencuba
Aku beli bahan2 lalu membutnya sendiri
Dengan budjet yg x seberapa terhasilah


Kek batik biskut meri nesvita seronok anak aku
die inagt kek besday die.






BAHAN 2....


250g butter
*1 1/2 cawan milo
*Susu pekat 1/2 cawan(aku pakai sedikit je ikut citarasa
*3paket nesvita 3 in 1(pakai oat pun bole)
*4 sudu serbuk koko(aku tak letak)
biskut meri secupnya




Cara cara....


Masak butter dalam kuali
 Atas api perlahan
Masuk bahan yg betanda*
Gaul hingga pekat
Kecuali biskut meri


Tutup api ambil sedikit adunan 
Rata kan dalam loyang yg dah 
Lapis dengan  aluminium foil 
Ataw kertas minyak 
Susun biskut meri atas adunan tadi
Kemudian buat lapis2 hingga adunan habis
Dah siap atas nye hias dengan cita rasa sendiri
(aku guna nesvita 3 in 1 jugak wat hias) :)







Tiada ulasan:

Popular Posts