LABUAN WATER VILLAGE GURL

Ahad, 8 April 2012

MUFFIN MEKAR

ASSALAMMUALAIKUM
Selamat tgah hari semoga hari ini hari yg lebih ceria
Buat kita sume,bosan rasa nya xde keja nk di buat 
Tadi aku main masak2 dengan syafique ade bahan
Sikit2 saja nak habis kan aku buat muffin.
Asal nye nak buat muffin biasa je tapi mekar pulak
Mase nak buat apam mekar x mekar tapi muffin nie mekar la plak
Tapi bole la tahan rasa nya lembut tapi aku kurang kan manis
Sumber ilham dari Dari Dapur CT resepi nie muffin coklat bakar Tapi aku ubah kukus je.


Ini la hasil nye buat my son syafique baru masak 
Die dah ngap brapa biji dalam mulut. 



Resepi
BAHAN A

250gm tepung gandum
50gm koko
1 sudu teh baking powder
1 sudu teh soda bikarbonat
1 sudu besar coklat emulko (aku x letak)
(sume bahan ni ayak)

BAHAN B

2 cawan susu segar
250gm butter cair
1 3/4 cwn gula kastor
1 biji telur

CARA2

Satu kan bahan B kacau
Sebati guna whisk je
Masukkan bahan A 
Gaul rata tuang dalam
Cup muffin dan bakar
Suhu 175 selama 30 min atw hinnga masak
( aku kukus je resepi nie resepi asal)
dari kak ct

Tiada ulasan:

Popular Posts